Saturday, May 21, 2005

IC BARU

Semalam saya bawa anak nak buat IC baru. Saya pun ambil kesemptan tukar mycard.Lebih mudah pergi sekali. Saya diberitahu teman-teman supaya pergi ambil no. dulu. Kemudian dtg. petang. Risau no. habis. Lalu, pagi-pagi dah terpacak kat pintu JPN. Pintu pun belum buka lagi. Orang dah ramai menunggu. Ramainya... hati berbisik sendiri.

Sampai kaunter no... saya beritahu nak ambil no. untuk petang. Sebab... pagi anak menduduki peperiksaan. Saya dinasihatkan supaya datang pada sebelah petang. Petang itu saya dtg. lagi. Kali ini bawa anak bersama. Kepada guru sebelah petang... keizinan nak keluar saya perolehi. 2.45 saya dah tiba di JPN, awal-awal lagi saya dah bertanya kaunter buka pukul berapa. Wah.. lagi ramai orang. Terfikir pukul berapa nak habis ni.

Tidak lama menunggu nombor pun dipanggil. Gitu Gini.... tak sampai 1/2 jam urusan di JPN sudah pun selesai. Para petugas pun begitu 'polite'; sanggup tunggu saya selesaikan urusan baru dia uruskan utk. anak pula. Rupanya orang ramai yang beratur tu kerana ada urusan lain. Saya hantar anak ke sekolah semula, kemudian saya terus ke tempat kerja. Lega... urusan dah selesai.

*** Pelik juga macammana di Taman Melawati, nombor dah habis walaupun ada yang menunggu seawal 6 pagi. Di Kajang ok pula. Tentang ini JPN kena ambil perhatian, mana yang patut diperbaiki, diperbaiki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home