Tuesday, May 03, 2005

DARI ALAM MAYA KE PWTC

Jumaat, 29 April 2005

Awal-awal lagi saya telah memohon cuti...Pagi itu saya masih lagi memikirkan samada untuk memandu ke KL atau pun menaiki komuter saja. Tapi bila memikirkan ttg janji dengan kakak untuk bersama-sama ke PWTC... saya mengambil keputusan untuk memandu. SMS SeriAdriani saya terima semasa terperangkap dalam kesesakan menuju ke KL. Jarum jam menunjukkan ke angka 10.05 pagi. Kereta di jalanan agak banyak juga esp sebelum memasuki Jalan Tun Razak... Lenguh rasanya bagi saya yang sesekali memasuki KL.

Saya tinggalkan kereta di rumah kakak. Kami menaiki bas sahaja ke Chow Kit, menemani kakak yang ada urusan di bank. Dari sana saya berkira2 untuk menaiki teksi. Tapi tak boleh kerana jalan dah semakin sesak. Maklumlah hari Jumaat, waktu rihat agak panjang bagi kakitangan kerajaan. Sudahnya kami berjalan kaki menuju ke PWTC. Terasa penat kerana sudah lama tak berjalan.. tapi jika menunggu teksi alamatnya kami masih tak sampai lagi.

Sekali lagi SMS daripada SeriAdriani saya terima. Meminta saya ke booth CESB terlebih dahulu kerana dia ada urusan. Booth CESB saya kunjungi ingin bertemu dengan KakSu tapi diberitahu KakSu dah keluar. Kemudian saya menerima panggilan talipon dari SeriAdriani yang memaklumkan bahawa dia berada di luar bersama2 dengan Nina. Terus saya keluar... dah tak sabar nak berjumpa dengan orang jauh..., Berpusing2 mencari, susah juga nak jumpa. 2, 3 kali kami berinteraksi melalui talipon. Akhirnya bertemu juga. Mujur juga saya telah mengenali SeriAdriani terlebih dulu.

Lalu bermulalah sessi suai kenal, kemudian diikuti pula dengan adegan berpelukan dan bertemu pipi. Suara masih tersimpan lagi. Hanya sebutir-sebutir saja yang keluar. Mungkin masing-masing masih malu-malu lagi. Di blog lainlah....begitu ramah sekali. Baru saya tahu yang Nina Suria dan Ryn itu adik beradik. Saya ingatkan mereka berjiran. Kemudian kami beraleh ke sessi fotografi pula. Tidak lengkap pertemuan ini tanpa potret kenangan. Sayangnya SeriAdriani kena menyambung tugas semula.

Saya, Nina, Ryn dan kakak saya bergerak ke booth Alaf 21 pula bertemu dgn Seri Adriani sekali lagi. Kemudian terus ke booth CESB. Dari jauh saya dah nampak senyuman KakSu. Memang manis macam dalam gambarnya. Tak sukar untuk mengenalinya. Kami memperkenal diri antara satu sama lain. Adegan peluk memeluk dan berlaga pipi berulang lagi. Sesekali deraian ketawa mengiringi perbualan kami. Wah... memang gamat juga PWTC bila NTS fans bertemu. Sempat juga saya terpandang ada pengunjung yang berasa hairan melihat telatah kami. Di situ saya bertemu dengan Nida dan Notie. Saat beramah mesra saya teringat kepada Nur di Soton.

Terasa begitu pendeknya masa untuk terus berkenalan dengan lebih rapat lagi. Namun pertemuan yang sedetik cuma memang berbekas di hati. Tak mungkin dapat dilupakan... ia menjadi memori yang begitu indah dan manis untuk dikenang selamanya. Moga pertemuan ini akan berulang lagi seterusnya. Terima kasih semuanya atas pertemuan dan kemesraan ini.

- KakSu : Turun ke BBB beritahulah.....Ija & Seri setia menanti.
- Nina & Ryn : Terima kasih ole-ole dari Brunei. Cheese Cake Nina memang mengancam.
Potret kita usah dilupa, kirim-kirimkanlah...
- SeriAdriani : Maaf, terdapat kesulitan dalam mencari rumah Ija, kena berpusing-pusing dulu...:) Adriana comelnya...
- Nida & Notie: Nice to meet U.
- Nur : Kukenang dirimu walaupun jauh di mata
- Eita : Ceritanya begitu.... suasananya lebih hangat lagi...:D

4 Comments:

At 9:44 AM, Blogger Noor Suraya said...

ija,
akhirnya masa menemukan kita :p

wah, ija... laporan lengkap nih... macam ni cingu suraya boleh beri A+

kenangan manis itu tetap tersimpan dalam lipatan kenangan, insya-Allah

 
At 11:35 PM, Blogger Ahada Aihara said...

salam kak ija...

ingatkan dpt jumpa akak mase pesta buku tapi akak pi awal sehari.. nway ader rezeki insyaAllah ahada jejak kak ija kat BBB ya... nway have a nice weeks ya...

 
At 12:44 AM, Blogger Ija said...

kaksu,
hingga ke saat ini, masih lagi terkenang-kenang..:) tersimpan kukuh di hati...

kerana pujian kaksu, ija nak mohon jadi part-time wartawan..he..he..

 
At 12:46 AM, Blogger Ija said...

ahada,
tercari-cari juga wajah dang kalas di PWTC; hampa tak ditemui... rupanya tercepat sehari.

insyaallah ada waktu kita bertemu juga, gathering di BBB pula..:)

semoga Ahada berjaya selalu.

 

Post a Comment

<< Home