Saturday, April 16, 2005

ANTARA MID-VALLEY & JLN. TAR

Memang sudah lama saya teringin nak sampai di Mid-Valley. Keinginan itu selalu saja tertangguh. Akhirnya saya sampai juga... Apa lebihnya tempat itu dgn. tempat lain? Yang saya nampak hanyalah nama2 perniagaan yg. terkenal di situ. Bolehlah dikatakan 4in1. Senang org. nak membeli belah.

Sampai di sana... ke mana lagi saya pergi. Ke sebuah kedai buku yg terkenal. Besar memang besar. Boleh bersantai lagi. Pilih saja buku ikut kegemaran. Boleh baca. Tak mahu beli tak apa. Nak habiskan masa berjam-jam tak menjadi hal. Tiada siapa nak marah2 atau tegur. Tempat duduk disediakan. Mudah memang mudah. Konsep yg. begitu harus dipuji. Sekurang2nya kita tahu juga buku apa yg. hendak dibeli. Ada buku yg. gah tajuknya tapi isinya hambar. .. Di sinilah hak pelanggan dihormati.

Nak mencari buku pun senang. Hanya masukkan data-data yg. diperlukan ie tajuk buku dan kita akan tahu di rak mana ia berada. Boleh juga tahu samada buku itu masih ada atau pun telah habis. Dalam erti kata lain..maklumat di hujung jari.

Untuk peminat novel. Tertera di situ.. novel yg. best sellers. Saya lihat2 juga... novel yg. saya cari memang ada dlm. senarai. Malangnya dah habis. Kena tunggu penghantaran berikutnya...

Sebelum ke Mid Valley saya telah pergi ke Jln. TAR. Singgah sekejap ke sebuah kedai buku yg. terkenal di situ. Wah.. banyaknya novel. Berbagai penerbitan ada. Ada offer lagi... 20% dis. Menakjubkan... biasanya kedai2 hanya memberi tawaran 10%. Di Pesta Buku pun belum tentu semua publisher boleh beri diskaun sebanyak itu. Konsep di sini agak berlainan sedikit. Buku-buku tersusun rapi mengikut pengarangnya. Beberapa novel KakSu & CintaMu Di Hati terpamir di rak.

Di sini memang tiada komputer utk mendapatkan maklumat. Tapi ada 'sales girl' yg. ramah mesra siap utk. membantu. Boleh juga dapatkan maklumat untuk beberapa buah novel. Dia akan menceritakan secara ringkas novel yg. kita pilih. Dia juga akan berterus terang kiranya novel itu belum lagi dibaca. Itu satu daripada tarikan utk. pembeli dtg ke kedainya. Novel yg. saya cari masih lagi tiada.. Ini betul2 best sellers. Satu BBBangi dah dicari tapi semunya tak ada. Nampaknya kenalah saya tunggu di Pesta Buku 2005.

Ahirnya... melayang juga RM.... untuk novel2 yg. dipilih. Tapi hati puas... Hujung minggu asyik mengadap novellah...

2 Comments:

At 11:27 AM, Blogger Noor Suraya said...

ija ada kedai baru... 'border' dah gah pun!

ija, kalau ke mv, kaksu suka singgah makan di nandos... opss

 
At 1:42 PM, Blogger Ija said...

agaknya Ija tak perasaan kot; kena carilah kedai tu bila pergi ke sana lagi..

dah tahu rahsia kaksu..:) ija pun nak masuk nandoslah..mana tahu terlanggar bahu dgn. kaksu...

 

Post a Comment

<< Home