Wednesday, April 27, 2005

MASIH ADA WAKTU

Hari itu saya cari website lagu Ebiet. Dah dengar pun ... Memang lagunya banyak menyentuh perasaan. Tapi bila cuba nak buat posting,... sebenarnya dah hampir ke perenggan akhir. Tiba-tiba computer terus off sendiri. Alamak, macammana nak tarik apa yg. dah dituils. Kalaulah otak mcm. CD senang juga..... Tak perlulah perah habis-habisan. Hanya mainkan dan semuanya tercatit di sini.

Saya tersentuh hati mendengar lagu "Masih Ada Waktu". Dengan irama yang puitis dan penuh dengan makna yang mendalam. Pada tafsiran saya lagu itu memberikan peringatan yang jelas kpd. setiap insan. Ya, kita masih ada waktu untuk merealisasikan impian kita selagi Pencipta kita membenarkannya. Kita juga masih ada waktu untuk menilai diri kita kembali.... dan membetulkannya bila kita tersilap langkah. Sebagai manusia kita tidak lepas dari melakukan kesilapan....

Lagu yang baik bukan setakat mendengar iramanya yang syahdu tetapi dapat memberikan kesedaran kpd. pendengarnya. Sayangnya saya tak dapat nak letakkan 'wording' itu di sini.

"Masih ada waktu untuk melakar sebuah pertemuan - Insyallah"
Nota Kaki:
Nur, harap2 dapatlah mendengar lagu M.Nasir & Ebiet melalu url yang diberi kpd. Nur. Memang mengasyikkan.

2 Comments:

At 10:15 AM, Blogger Unknown said...

Saya membesar dengan lagu Ebiet. Mula jatuh cinta dengan lagu beliau, Camelia 1,2,3 & 4 semasa di sekolah menengah.

Yang menarik, semua lagu dan lirik yang puitis, adalah ciptaannya sendiri.

 
At 9:22 AM, Blogger mba2u said...

nak jugak URL tu......

 

Post a Comment

<< Home