Tuesday, June 07, 2005

BUKIT MERAH MELAMBAI MESRA

Akhirnya sampai juga kami sekeluarga di Bukit Merah. Apa menariknya Bukit Merah sehingga ramai sungguh yang berkunjung ke sini. Pertama; kerana cuti sekolah, ibu bapa mengambil kesempatan untuk bersama-sama dengan anak-anak. Kedua; lari dari kesibukan kota. Ketiga: Nak relaxkan minda. Keempat: Nak berendam dalam air....

Tiba di situ, orang dah semakin ramai. Nak cari parking pun susah juga. Saya tertarik dengan pakaian penjaga kereta, suitnya ala-ala penduduk luar negara, lupa pula negara mana. Tapi merah sangatlah mak ngah... merah berjahang. Sempat juga saya berbual dengan pengunjung-pengunjung di situ. Ada yang datang dari P.Pinang, Kedah, Kuala Lumpur dan Selangor.

Jauh-jauh begini terserempak saya dengan rakan sekerja. Dia pun membawa keluarganya di sini. Menurutnya susah nak cari hotel yang kosong, jika tidak dibuat tempahan terlebih dahulu. Mujurlah saya memang orang Perak. Jadinya penginapan tak lah menjadi masalah kepada saya. Dari Tapah ke Bukit Merah mengambil masa tak sampai 2 jam pun, ikut lebuhraya.

Paling seronok anak-anaklah... berbagai xtvt yang dicuba mereka. Ada xtvt yang menguji kekuatan fizikal dan minda. Saya pun tak ketinggalan, turut mencuba. Memang seronok.... Pihak pengurusan Bukit Merah ada juga menyediakan xtvt lain, spt. rugbi dalam air dan belajar berenang untuk kanak-kanak.

Walau pun ada tempat lain yang boleh dilawati di sini... kami hanya memilih taman tema. Sekali pandang tempat ini macam Air Panas di Pedas cuma besar sedikit.. Boleh juga disamakan dengan Genting Highland sebab banyak game lain yang disediakan. Janji ada wang.

Keseluruhannya.. cuti ini memang menggembirakan. Anak-anak beritahu.. jika diberi peluang mereka ingin datang sekali lagi. Nak main lagi, mana yang tak sempat main. Waktu pulang sempat juga kami singgah di Bandaraya Ipoh. Sekali sekala datang, banyak juga perubahan di sini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home